Kelebihan Dua Ayat Terakhir Surah Al-Baqarah

Kelebihan Dua Ayat Terakhir Surah Al-Baqarah

Dua ayat terakhir Surah Al-Baqarah hingga ke akhir hendaklah dibaca pada masa tidur malam kerana:

 

1.      Sesebuah rumah yang dibacakan dua ayat Surah Al-Baqarah sehingga akhir, maka syaitan tidak akan dating hamper rumah itu selama tiga hari.

 

2.      Allah SWT telah sempurnakan Surah Al-Baqarah dengan dua ayat sedemikian yang telah dianugerahkan kepadaku dari khazanah khas Allah SWT yang berada di bawah Arasy. Jadi, kamu hendaklah mempelajarinya dan menghafalkannya dan ajarkanlah kepada kaum wanita dan anak-anak kerana ia akan menjadi daru cara rahmat, ia adalah intipati Al-Quran dan doa yang hebat.

About these ads

6 Respons

  1. insyaallah saya akan sentiasa mengamalkan

  2. salam….

    sama2 mengamalkan ya… biar amal sedikit tapi berterusan adalah lebih baik dari amal yang BANYAK tapi jarang2 nak buat…. sentiasa istiqamah, itulah jalan yang paling baik….

    sebelum tido, baca ayat ni… spy syaitan tak tumpang tido dekat kita, nauzubillah….

    selamat beramal… :)

  3. salam..

    insyaallah….alhamdulillah ayat nie sy hafal mase form 4 & 5. ayat hafazan kt sekolah dlu… mse tu xtahu pun bnyk kelebihan pd ayat nie…

    ayat nie pun bgus diamalkan dlm solat atau zikir slpas solat…
    alhamdulillah…

    time kasih kak sue yg sntiasa mengingatkan…
    moga keberkatan sentiasa bsama anda….

  4. salam kasih sayang lela…

    ayat ni akak dah lama amalkan pas solat… akak amalkan doa ni jgak sebelum tido spy syaitan x tumpang tido sekali… maklum lah syaitan ni lagi suka kalo kita x baca apa2 ayat suci… n ayat 2 terakhir al-baqarah ni mang sesuai dibaca sblum tido sbb syaitan akan lari dari umah kita 3 hari..

    akak ada gak baca dari buku “ubat bagi hati yang lalai”, ayat ini baik diamalkan selepas solat secara berterusan tuk ditetapkan iman bila ajal dtg… harap kita juga akan mendapat khusnul fatimahdisaat ajal menjemput kelak… amin…

    moga diamalkan secara istiqmah ya…

  5. Allhamdulillah sudah sejak lama sy ingin m’hafal 2 ayat ini & akhirnya sekarang sy dpt m’hafalnya…
    Sy begitu terharu mendengar 2 ayat ini k’tika Ramadhan thn 2010 lalu,dmn setiap Imam m’baca 2 ayat tersebut pd rakaat shalat Isya ataw pd rakaat shalat tarwih seketika itu pula tanpa sy sadari air mata sy sllu keluar,seakan sy telah mengetahui arti dan maksud 2 ayat tersebut…. itulah yg m’jdikan sy b’usaha utk m’hafalka & mengetahui makna 2 ayat tsb,,Subhanallah…Allhamdulillah…Allahu Akbar…

  6. dulu,yg seingat sy…ayt ni bce tme sy khatam al-quran~memg best bca ayt ni…lancar dmulut jer bca

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 268 other followers

%d bloggers like this: