Insan yang lemah…

untitled2

Kulontorkan pandangan didepan mataku

Aku jijik dan muak

Melihat pemuda-pemudi hanyut

Didunia mereka

Saling bermadu kasih

Berpautan tangan

Berpelukkan mesra

 

Ketika itu aku mencemuh

Terasa diri mereka terlau kotor

Tetapi….

Dalam masa itu,

Aku tak sedar

Aku bukan sesuci wanita2 solehah dahulu

Tak semulia isteri2 Nabi

Aku hanyalah wanita akhir zaman

Diri juga penuh dengan dosa dan noda

Tak layak aku mencemuh mereka

Aku juga sering hanyut, leka dan lalai

Pada kenikmatan dunia….

 

Seketika waktu ibadahku banyak

Imanku kuat

Hatiku cekal

Tetapi…

Seketika waktu ia akan berubah

Ibadahku kurang

Imanku lemah

Hatiku bercelaru

 

Ya Muhaimin,

Jagalah diriku ini

Jangan sampai aku tergolong

dalam golongan yg rugi di akhirat kelak

Ya Muhaimin,

Jagalah tingkahlaku perbuatanku

Jangan sampai  aku mengkufurkanMU

Ya Muhaimin,

Jagalah aku, peliharalah aku dan lindungilah aku

Dari segala maksiat… amiinnn…

Tinggalkan Jawapan

