Kerana mereka berzina!

 

Ustaz Zaharuddin ~ Lagi & lagi kes bayi dibuang menjadi catatan akhbar walau di bulan Ramadan. Bermula dari kelemahan rumahtangga, pudarnya kemampuan bapa & ibu dlm mendidik, kepincangan masyarakat sekitar terhasil, pihak berkuasa bermazhab dunia menjadi buntu. Dipersembahkan video ini, sebagai ingatan semua. Jenayah ber…ganda akibat mereka berzina! Jauhi zina & tutupi jalannya!

 

6 Respons

  1. Kita sengaja mewar-warkan anak zina dan mengutuk mereka yang melakukan zina, sedangkan kita sama-sama membina pusta perzinaan, program-program di TV yang berdakwah kearah zina sering di taja oleh badan-badan koprat, berbagai skim dan kemudahan serta keistimewaan untuk membina pusat zina disedia diseluruh negara. Kita tidak boleh menyalahkan muda-mudi,kitalah yang telah merosakkan minda mereka. Tidak ada Iklan yang memberi perangsang ke arah memuji Akhlak Mulia seperti Akhlak Rasulullah SAW. Semua iklan dimedia yang dipaparkan dan ditaja adalah iklan yang tidak bermoral dan lucah. Gejala buang anak tidak akan berakhir selagi punca-puncanya tidak dihapuskan. Al-Quran tidak memberi peluang kepada perkara maksiat lihatlah contoh dosa dalam hal arak semua pihak turut menerima dosa:

    Ibn Mas’ud berkata: “Telah dilaknat dalam khamar itu sepuluh orang iaitu:

    *

    Yang memerah
    *

    Yang minta diperah
    *

    Yang minum
    *

    Yang memberi minum
    *

    Yang membawa
    *

    Yang menghantar
    *

    Yang membekal
    *

    Yang menjual
    *

    Yang membeli
    *

    Yang menyimpan

    Sekian, sila kunjungi blog ini untuk maklumat lanjut.

    • Mang betul… bila tengok dlm tv byk program yg ke arah ‘zina’…
      sama gak lah ngn drama tv yg nak tunjuk org bertaubat tapi pada dasarnya tayangkan artis pakai baju tanpa lengan, dedah sana-sini, merokok, adegan peluk, menari dlm Pub/disko… etc… n akhirnya dpt hidayah… x perlu nak tunjukkan dedah sana sini.. kalo nak buat drama islamik x perlu buka aib sampai tunjuk segala aurat… n kmudian bertaubat pakai tudung. itu namanya hipokrit… skrg drama tuh mang popular dkt tv… secara normalnya, org kita akan tgk jer sbg HIBURAN! BUKAN sebagai PANDUAN utk kearah bertaubat… nak buat drama motivasi dan ke arah mendidik hati.. tak perlu selitkan adegan yg merosakkan niat asal…

    • Saya setuju dengan penjelasan saudara,,walaupun saya masih belajar,,tapi saya juga tahu berfikir kerana saya dikurniakan nikmat akal. Punca segala punca akidah dan akhlak remaja pada zaman sekarang ini ialah kerana:

      1.Ibu Bapa yang tidak ada tanggungjawab terhadap PENDIDIKAN agama kepada anak2 mereka

      2.Kemajuan teknologi yg tiada batasannya dimana adanya iklan2 serta cerita2 yg boleh mendatangkan dosa kepada penontonnya seperti artis yang tidak bertudung,pakaian yang singkat dan lain2

      3.Kurangnya kasih sayang ibu bapa terhadap anak2 mereka dan menyebabkan mereka berfikiran tepu dan mengharapkan seseorang untuk mendampingi mereka sehinggalah terjebak dengan pengaruh rakan yang negative

      Umm,,jikalah di negara kita,Malaysia ini dilaksanakan hukuman Al-Quran dan Hadith,,pastinya tiada maksiat atau penzinaan yang akan berlaku

  2. Salam…

    Memang…boleh dikatakan 80% program yang dipopularkan oleh media terkini merangsang kearah berlakunya kemungkaran yang akhirnya mengundang bala bencana dari Yang Maha Esa

    • wsalam…

      saya sokong…
      bila tgk tv mang penuh ngn program mcm tuh… cth iklan dlm tv. Mcm2 iklan ada… iklan slim body tuh yg nampak sgt mengundang maksiat besar, ngn artis pakai pakaian ketat sehingga terbentuk segala badan… saja menampakkan perhiasan utk tampil bergaya dan anggun… benda mcm ni lah yg naikkan ghairah lelaki bila lihat … inilah bermulanya kes buang anak… yg pelik masih ada jugak iklan yg mengeksplotasikan tubuh perempuan selepas iklan slim dari sendayu tinggi… besar harapan saya agar iklan sendayu tinggi tuh terus diberhentikan (iklan yg artis cantik promosikan susuk badan anggun dan slim miliknya).. skrg ni dah tak nmpk iklan tuh.. arap berterusan tak disiarkan… mang saya cukup sedih tgok iklan tuh…. moga Allah membuka hati kita kpd jalan yg lurus… Amin…

      • btl2 sy sokong jugak komen2 diatas…sememangnya btl segala ape yg berlaku… mesti ada punca nya… jika punca nya tidak dihalang sampai kiamat pun kes buang bayi ni x habis… jadi kerajaan yg memerintah sekarang ubah lah cara pemerintahan… terapkan dgn cara2 islam agar tidak terpesong kita dari agama yg sebenar

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: